O pokárání a „spoutaných“ stránkách

yoani_graffiti

Přiznávám, že mám sklon ke zlobení. Protivím se rozkazům, hledám citróny, které nikdy nejsou k dostání, vyžaduji omluvy, které nikdy nepřijdou a dokonce (má největší lumpárna) dávám své názory na blog, včetně fotky a jména. Jak sami vidíte, po třiceti dvou drzých letech jsem zralá na polepšovnu.

Proto mě chtějí anonymní cenzoři našeho vyhublého kyberprostoru zavřít do pokoje, zhasnout a nenechat ke mě chodit přátele. V překladu do počítačové řeči to znamená zablokovat a filtrovat mi stránky, „napíchnout“ blog, aby ho mí krajané nemohli číst. Už několik dní se na obrazovce mnoha kubánských počítačů místo Generace Y objeví jen hlášení o chybě. Další zablokovaná stránka pro surfaře na tomto ostrově.

Mé texty, texty dalších bloggerů a novinářů přiměly pouta inkvizitorů, aby sehrály svoji směšnou roli. Za domýšlivost rebelujících adolescentů jsme si vysloužili facku, významný pohled a pokárání. Jenomže trest je tak k ničemu, že je to člověku až trapné, a je tak lehké se mu vysmát, že se tím proměnil ve výzvu.

Napsat komentář

