Kohoutice

Zvláštní čas, tenhle konec roku: Vrší se překvapení na překvapení, vracejí se nám vánoční stromky a sexuologové začínají používat machistickou hantýrku. Mariela Castro mě nazvala kohouticí; v jejím slovníku odbornice na pohlaví a sexualitu dostává tenhle výraz poněkud homofobní nádech. Nevyznám se v odborné terminologii její specializace, a tak pořád nejsem s to pochopit, co vlastně chtěla naznačit tím, že mi přiřkla mužskou roli vyjádřenou ženským rodem (v gramatice se totiž nějakými těmi znalostmi pochlubit můžu). Že by si myslela, že dělám mužskou práci, jen protože vymáhám svá práva a požaduji respektování různých politických názorů? Sice jsem si nevšimla, že bych měla ocas z dlouhých per, ale jestli má o každé stránce mého života rozhodovat horda sedmdesátníků (samých chlapů!), aby ze mě byla hodná slepička, to se radši přikloním k transvestitizmu  a budu kokrhat jako ten nejnadupanější kohout z celého výběhu.

Reinaldo v květované zástěře se smíchem říká, že to je pravda, že jsem slepičák s pěkně nabroušenými ostruhami. Souhlasím s renomovanou odbornicí v tom, že jsem úplně „bezvýznamná“, taková anonymní kuřice, které se povedlo svým pípáním vyrušit ušlechtilé kohouty zápasníky. Tak málo trénované v diskuzi, že při sebemenším nesouhlasu vyskočí, až z nich létá peří, a kopou na všechny strany. Rozčílí se a vyplazují jazyk, až jsou jim vidět ohavné vnitřnosti nesnášenlivosti, kterou se dennodenně pracně snaží skrýt.

Napsat komentář

