Bloggerský „protest vsedě“

Začínám věřit, že vliv internetu na naše životy je ještě větší, než jsem si i já sama myslela. Po několika dnech, kdy jsme se nemohli připojit na net v hotelech jako je Meliá Cohiba, Panorama, nebo kultovní Hotel Nacional, to vypadá, že byl zákaz zrušen. Mluvila jsem dnes s těmi samými zaměstnanci, kteří mi před dvěma týdny ukazovali nařízení, zakazující Kubáncům využívat služeb v turistických zařízeních. Teď mi sdělili, že si kartičku, otevírající dveře do virtuálního světa už zase můžu koupit.

Možná to bude znít nafoukaně, ale myslím, že kdybychom posledních pár dní nedělali kolem tohoto typu apartheidu takové haló, zbavili by nás práva na připojení navždycky. Ustoupí, když se na ně tlačí a musí změnit taktiku, když se my občané ozveme a mezinárodní média nám udělají ozvěnu. Pochopili jsme to už na případu Gorkiho a tato náprava jen dokazuje, že mlčení vede jen k tomu, že nám ukrojí ještě více prostoru. Měli bychom teď využít toho, že tvrdí, že „se Kubánci mohou připojit“ a vzít to jako veřejný slib. Můžeme pak vyžadovat jeho plnění a kdyby chtěli mříž znovu zamknout, je tu Twitter, Facebook a smsky, kterými budeme protestovat.

Napsat komentář

