Čekání

Maminka se kýve ze strany na stranu. Nejdřív se opírá o jednu nohu, pak o druhou, zatímco já se jí svými hubenými pažemi sedmileté holčičky věším na boky. Na co je ta fronta? Nevím, můžeme být na zastávce autobusu, před obchodem, kde dostali talíře, nebo v lékárně ve frontě na aspirin. Je to dlouhá řada na slunci a mě připadá, že na nás nikdy nepřijde řada.

Ovívá se vějířem. Stále se houpe napravo a nalevo. Tím pohybem mě má matka, aniž by si to uvědomovala, učí umění čekat. Cvičí mě v trpělivosti, abych uměla čelit všem dlouhým frontám, které mě čekají.

Napsat komentář

