Koncentrát v kostce

Pohádala jsem se s jednou paní ve frontě na malangu (druh sladké brambory). Chtěla k sobě do fronty postavit ještě své dvě kamarádky a já si vypočítala, že by na mě tak nezbylo nic z deseti liber, které byly k prodeji. Od doby hurakánů je prodej na příděl. Nakonec jsem ty dvě babky nechala aby se přidaly a ani jsem na ně nevyjela, když mi pak prodavač oznámil, že malanga došla. Deprimuje mě totiž hádat se o jídlo, což bude asi jeden z důvodů, proč jsem tak hubená. Když jsem studovala předuniverzitní studium, taky jsem nikdy neměla nervy na to abych bojovala o největší porce. Než abych se dívala sama na sebe jak se moje činnost redukuje jenom na boj o jídlo, radši se vrátím domů s prázdnou. Moje rodina ale samozřejmě z mého pacifistického přístupu nadšená není.
Abych je uklidnila, koupila jsem koncentrované kostičky polívky, které se pomalu stávají nejběžnějším jídlem pro většinu lidí v tomto městě. Když se mě nějaký zmatený turista zeptá jaké je tradiční kubánské jídlo, odpovím mu, že to si bohužel nepamatuji, znám zato ale nejběžnější kubánské recepty. Popíšu mu „rýži s kostičkou ze žeber“, „rýži s párkem“, „rýži se šunkovým koncentrátem“ nebo pochoutku – „rýži s kostičkou z kuřete a rajčete“. Poslední jmenované má takovou veselou růžovo-oranžovou barvu.
Když musíme neustále trávit předvařené televizní zprávy, konzervované proslovy s prošlou lhůtou trvanlivosti, kostičky trpělivosti a čekání abychom vydrželi ze dne na den, tak nakonec proč by neměla chutnat trpce i naše strava?
Tak rezignuji a koupím to zpropadené placebo, díky kterému věřím, že se v rýži ukrývá výtečné žebírko nebo kousek kuřátka. Po nesmírně složité přípravě položím na stůl kouřící talíř. Můj syn přičuchne a s výčitkou se zeptá: „Mami, proč jsi v té frontě na malangu trochu nezabojovala?“

Napsat komentář

