34

http://www.flickr.com/photos/37676145@N03/3764264351/

Slavím dnes dovršení dvojnásobného věku, než v roce 1993, kdy jsem se o sebe začala sama starat a rozhodla se odejít z domu. Vzdala jsem se ochrany, teplého jídla (teda spíše parodie na jídlo, protože to bylo v nejhorších letech zvláštního období), skromné finanční podpory, kterou mi rodiče mohli poskytnout a štítu mezi krutostí ulice a představami dospívajícího. S klecí na ptáky, spoustou knih a minimem oblečení pod paží jsem se bez záchranné sítě vrhla pátrat po nezávislosti, která mne fascinuje dodnes.

Letos 4. září uběhne půlka mého života, kdy jsem odpovědná za své činy. Naučila jsem se za tu dobu cenit si nezávislosti a nedůvěřovat dotacím a všem těm „dárkům“, které nám občanům neustále vnucují. Užívala jsem si a zároveň trpěla nutností být odpovědná za všechno, co jsem dělala a nemožností utéct se k výmluvě „to já nevím, zeptejte se maminky“. Po mnoha oklikách jsem pochopila, že můj pravý domov má tvar ostrova a že z něj nehodlám odejít s prásknutím dveřmi. Jednou už jsem s uzlíkem svých věcí z domu utekla. Teď, když jsem dvakrát starší, už tu zůstanu.

Napsat komentář

