Přání, sny

24. prosince jsem vstala a začala vyťukávat do mobilu přání, krátké předpovědi toho, co by rok 2011 mohl přinést obyvatelům tohoto ostrova. Poté, co jsem na Twitter poslala několik textů o 140 znacích mě napadlo, že poprosím své přátele a známé, aby mi poslali své vlastní naděje a já se ujmu toho, abych je katapultovala do kyberprostoru. Po pár hodinách zkolabovala vstupní brána mé Motoroly pod návalem předpovědí a očekávání, která v nás vzbuzuje příštích dvanáct měsíců. Překvapivě se jedno slovo opakovalo ve většině zpráv. Nepolapitelná „svoboda“ zabírala svými osmi písmeny značnou část smsek, které mi v předvečer vánoc přišly.

Proto bych chtěla v těchto posledních dnech roku 2010 pověsit na Generaci Y mé vlastní pojetí svobody. V těchto záběrech, nafilmovaných několika mladými německými filmaři, shrnuji svůj vztah k tomuto pojmu, chybějícímu v našich životech, ale ne v našich tužbách

* Video je fragmentem filmu „Jsem svobodná“, který je stále v procesu výroby, od německé režisérky Andrey Roggon

Překlad videa:

Pro mě svoboda, i když ji vlastně neznám, znamená metu, cíl, za kterým je potřeba jít. Rozhodně věřím, že svoboda znamená možnost postavit se na roh a křičet: „Tady není svoboda!“ Je to prostor, ve kterém člověk může být stále svobodnější.

Samozřejmě, že svoboda začíná uvnitř nás samotných. Když se ráno probudíte a řeknete si, že už nebudete nic předstírat, nebudete už nosit masku, nedovolíte, aby vám kradli prostor pro vaše názory, prostor pro svobodu pohybu… V mém případě to začalo, když jsem začala s tím dobrodružstvím, kterým je Generace Y, můj blog na internetu, který je pro mne dlouhým procesem vnitřního osvobozování se. Je to jako terapie, sloužící především k setřesení roků a roků apatie a roků a roků mlčení.

Napsat komentář

