Proč nechci být ve svazu?

este (2 Votos)

Foto: Silvia Corbelle

  • Kongres Svazu kubánských žen před několika dny skončil. Byl to muž, kdo pronesl na slavnostním zakončení závěrečnou řeč.

    Poté, co jsem vyslechla sjezd v Palacio de las Convenciones, potvrdilo se moje rozhodnutí nebýt ve svazu. Proč?

    Důvody mám k tomu následující:

    • Odmítám jednání „věčné prezidentky“ kterou je Vilma Espín, takovéto věčné setrvávání ve funkci mi připadá přinejmenším směšné.
    • Nechci být součástí skupiny, jež má ve vlajce vyobrazenou uniformovanou osobu. Protože nejsem voják, nechci aby mě reprezentovala vojačka s puškou.
    • Nevěřím organizaci pro ženy, která má jako základní pravidlo víru v ideologii strany a vládnoucího muže.
    • Obávám se, že část žen ze 4 miliónů členek vstoupila do svazu z čistého zvyku. Jako něco povinného co musí udělat, když je jim 14 let.
    • Nevěřím organizaci, která využívá nedostatku svobody shromažďování, takže nemůžeme vytvořit organizaci vlastní.
    • Je mi znám dvojí metr této organizace, která bojuje proti násilí na ženách, ale nikdy se nevěnovala odsouzení dam v bílém.
    • Hodnotím jako zbytečnou práci skupiny, která za 50 let existence nedosáhla toho, aby se ženy dostaly na pozice, které opravdu ovlivňují dění v zemi.
    • Už mě nebaví, že na těchto ženských kongresech, jsme brány jako bytosti co se starají pouze o hrnce a pánve, připravené obětovat své děti…odříkající, krásné a poslušné.
    • Jsem žena 21. století, moje vaječníky nejsou oběť ale pýcha a nemohu být členkou organizace, která se bojí předání moci ženám.
    • Ale ano, jestliže bude možné sdružovat se na základě víry, podobnosti nebo druhu budu i se svým progesteronem a požadavky členkou skutečného sdružení pro ženy.

     

Napsat komentář

