14 a půl

Včera jsem s jedním kamarádem mluvila o důležitosti tisku vzhledem k aktuální kubánské situaci. Chtěl mě přesvědčit, abych se stala členkou jeho opoziční strany. Já jsem mu připomněla, že zpravodajka nemůže být aktivní členkou jakékoliv strany. Byl to milý rozhovor, plný humoru, ale dával znát jasné rozdělení pozic, které by měli zaujímat zpravodajec a politik.

Teď si připomínám ten rozhovor, který se udál před několika hodinami a publikuji na svém osobním blogu podobu společného snu. Prostředek, který jak doufám, pomůže a doprovodí potřebnou změnu, která proběhne v naší zemi. Místo určené k líčení reality, kde jsou lidé jako můj kamarád, ale také jiní, kteří tleskají aktuálnímu systému ať už z přesvědčení, oportunismu, nebo strachu. Místo, kde se bude mluvit o Kubě z Kuby.

Bude to náročná cesta. Poslední týdny jsme zažili s předstihem to, jak se z nás oficiální propaganda pokusí udělat démony. Již několik osob z našeho týmu bylo napomenuto orgánem Seguridad del Estado. Nicméně, nemáme se za co stydět, 14 a půl se zrodí, aniž by muselo něco skrývat. Zprávy budou k dispozici od 21. května. Ačkoliv bychom chtěli, aby web fungoval hned, musím přiznat, že technologie se někdy stává velmi ale velmi náladovou..

Pro ty, co se podivují nad tak zvláštním a neobvyklým jménem, je třeba říct, že se web zrodil v bytě číslo 14 a v roce 2014. Navíc obsahuje y (originální verze 14ymedio), které mě doprovází dlouhá léta a slovíčko „medio“ (znamená půl, ale také prostředek) se všemi jeho novinářskými konotacemi. Chtěli jsme se vyhnout použití jména Kuba a místo toho jsem zvolili nejuniverzálnější kód, čísla.

Nyní jen chybí, aby se Vám líbil, byl Vám zdrojem k polemikám a přinesl informace.

Předem děkujeme!

Napsat komentář

